• תדמית ודימוי ומה שביניהם

    נושא התדמית האישית ושפת הגוף זוכה למודעות הולכת וגוברת, נערכות סדנאות ומקצוע ייעוץ תדמית נלמד בבתי הספר.
    לכאורה נראה, כי המהות האמיתית שלנו הולכת לאיבוד, מלמדים אותנו איך ללכת, איך לדבר, איך להתלבש... והמשמעות של המשפט "כל העולם במה ואנחנו שחקנים", הופכת להיות משמעותית יותר.
    מבחינים בין שני מושגים עיקריים: תדמית ודמות.
    תדמית היא דימוי, דמות האדם או הארגון, כפי שהיא מצטיירת בעיני האחר, או הרושם שעושה האדם על המסתכל עליו.
    תדמית מקצועית של נותן שירות, מעוררת הערכה אליו, מקנה לו סמכות וביטחון.
    תדמית של אדם בטוח בעצמו ובמקומו, גורמת לאחרים להתייחס אליו בהתאם.
    החשיבות הרבה של התדמית שאנו מייצרים היא בגלל העובדה שהסביבה מתייחסת אלינו בהתאם לתדמית ולרושם שאנו מייצרים.
    התדמית נוצרת בגין סממנים חיצוניים: לבוש, דיבור, הופעה וכו'......
    דמות, זו המהות האמיתית שלנו, שנדרש זמן כדי לגלות ולהכיר אותה, יחד עם זאת המהות האמיתית שלנו, בדרך כלל מוקרנת החוצה כלפי ה"תדמית".
    האם יש עניין שאדם יצור זהות בין דמותו ותדמיתו?
    כן, אז לא תהיה סתירה בין השניים, והאדם ישדר משהו אמין יותר, כאשר יש חוסר התאמה, נוצר קונפליקט אצל הצופה, קונפליקט שעלול לייצר בעיות בתקשורת.
    "כשתעשה משהו עשרות פעמים, תגלה פתאום שהוא קל, לא בגלל שטבע המשימה השתנה אלא בגלל שתוך כדי העשייה החוזרת ונשנית, משהו בך השתנה".
    (ראלף וולדורף אמרסון (1803-1822), פילוסוף ומשורר אמריקאי.)

    תדמית מקצועית מעוררת הערכה, מקנה סמכות ובטחון עצמי, ונותנת תחושת סיפוק.
    בבניית תדמית נכונה חשוב איך אנו אומרים או מוסרים מידע, יותר ממה שאנו אומרים.
    הרושם שאנו עושים נקבע ב-90 השניות הראשונות, במבט אחד, בו אנו נפגשים עם האדם שמולנו.
    מחקרים מוכיחים כי 55% מתדמיתו של האדם נקבעת על פי מסריו הבלתי מילוליים (שפת גוף, סגנון הלבוש וצבע הבגד), 38% על פי סגנון ההתבטאות שלו, ורק 7% על פי המסר המילולי, התוכן.
    המבט היחיד הזה קולט מסר. הוא קולט: הופעה, לבוש, טיפוח, אסטטיקה ושפת גוף.
    בהרצאה מרתקת , מעניינת ומשתפת, אדבר על התדמית, על הדימוי, על הדרך לייצר זהות ביניהם, על הדרך לייצר תדמית מנצחת הנשענת על דימוי גבוה.