• הנעת עובדים

    פתגם ידוע אומר: "יותר קל לעצור סוסים דוהרים, מאשר להריץ סוסים מתים". ואכן הנעת עובדים, היא שם המשחק כאשר מדובר באפקטיביות ניהולית. מנהלים נדרשים להוביל את העובדים למצוינות בארגון.
    תפקיד המנהל הוא לאתר את ה"מפתח" המניע כל עובד, ולמצוא דרכים מתאימות להנעת כל עובד ועובד.

    העובד של היום משכיל יותר, מיומן יותר ותובעני יותר. יתר על־כן, עובדים יודעים כיום יותר ויותר על תפקידם ואילו מנהלים יודעים פחות ופחות על תפקידי עובדיהם. מכאן, שרק רתימת הידע, המיומנות, המוטיבציה והמחויבות של העובדים יכולה להביא ארגונים להצלחה. 
    המושג הנעה (מוטיבציה) מתייחס למכלול של תהליכים המעוררים, מכוונים ומשמרים התנהגות אנושית למען השגה מטרה כלשהי.
     
    מטרות הסדנא: זיהוי נכון של רמת המוטיבציה אצל העובדים, ומתן כלים יישומיים להנעת עובדים.

    נושאי הסדנא:
    • המנהל האידיאלי והעובד האידיאלי- האם קיים מושג כזה?
    • גורמי הנעת עובדים (פנימיים וחיצוניים): מה מניע את העובדים? האם כסף הוא המניע העיקרי? מחקרים מראים כי עובדים יוצאים לעבוד עבור תגמולים חומריים, אך אילו לבד לא ישאירו אותם בארגון ולא יעוררו מוטיבציה.
    • הקניית כלים ומיומנויות התנהגותיות להנעת עובדים.
    • פיתוח דומיננטיות אישית: הנעה מכוח ההשפעה ולא מכוח הסמכות.
    • העובד כלקוח: שיתוף והקשבה, העמדת העובד במרכז, הערכה – זה כל הסיפור, משימות ומטרות ברורות....                     
    • תקשורת בינאישית אפקטיבית ככלי להנעת עובדים ולשיפור תפוקות.                       
    • התמודדות עם התנגדויות בדרך אפקטיבית.