• משוב והערכת עובדים


    מנהלים, ראשי צוותים  ומנהלי פרויקטים נדרשים לבצע הערכת עובדים תקופתיות ולתת משוב לעובדיהם על ביצועיהם, עמידה ביעדים, תפוקות ועל התפקוד הכולל שלהם. מטרת ההערכה והמשוב היא לאמן וללמד את העובד תוך חיזוק נקודות החוזק אותן יש לשמר מחד והתמקדות בנקודות החולשה תוך מתן פתרונות והנחלת דרכי התמודדות.

    הערכות עובדים ומשובים רבים ניתנים באופן אמוציונאלי, ללא תורה סדורה וללא הכנה מצד נותן ההערכה והמשוב ומצד המקבל, ועלולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת. הערכת עובדים אפקטיבית, מתן משוב אפקטיבי- מעצימים את המנהל כמנהיג ומקדמים תוצאות עבורו, עבור העובד ועבור הארגון כולו.
    הניסיון מראה כי גם העובדים עצמם "צמאים" לקבל משוב והערכה על העבודה שהם עושים ועל השעות הרבות שהם משקיעים בעבודה. הם לא רק שמחים לקבל משוב אלא גם מרגישים כי יש להם זמן איכות עם המנהל הישיר שלהם, שמאפשר להם "להוציא קיטור" ועל ידי כך למצוא אוזן קשבת.

    נושאים עיקריים:
    • ההבדל שבין משוב ובין הערכה.
    • המשוב ככלי ארגוני, ככלי לעובד וככלי לארגון.
    • 6 השאלות שהעובדים שואלים את עצמם, והמשוב נותן תשובה.
    • מטרות המשוב
    • הכנות למפגש משוב.
    • ניהול המשוב.
    • התמודדות עם התנגדות למשוב.
    • סימולציות ותרגולים.